top of page

מיתוסים על ריצה- מיתוס מספר 4

אני מקווה שבעקבות המכתב הקודם ששלחתי בחרתם נעלי ריצה נוחות ואולי אפילו קניתם יותר מזוג אחד.



היום נעסוק במיתוס 4:


" ריצה כספורט שעוסקים בו לאורך זמן אינה טובה לברכיים "

  1. למרות התועלות הרבות של העיסוק בריצה כספורט, בקרב אנשים רבים רוווחת האמונה שריצה פוגעת בברכיים. 

  2. מחקרים רבים שנעשו לאחרונה מפריכים את המיתוס הנ"ל , ואף מראים את ההפך המוחלט, ריצה חובבנית עד למרחק של מרתון יכולה להגן על הברכיים מהתפתחות ארטיריטיס בשלבים מאוחרים יותר של החיים, כלומר רצים חובבנים יסבלו פחות משינויים ניוונים של ברך לעומת אנשים שלא רצים כלל !!!

  3. המחקר גם מראה שרצים ותיקים ( כאלו עוסקים בריצה מעל 15 שנה), המתחרים ועוסקים בריצה באופן מקצועני הם בעלי סיכון שווה לפתח ארטריטיס של הברכיים כמו של אנשים שלא עוסקים בריצה כלל.

כן אבל המחקר עסק באנשים ללא אוסטאוארטריטיס של הברכיים, מה יקרה אם אני סובל כבר מארטריטיס של הברך האם ריצה לא תחמיר את המצב?

התשובה על כך אינה חד משמעית, אבל יש כן מחקר חדש יחסית שמראה שריצה לא מחמירה את הארטריטיס ואף יכולה לעזור בהורדת כאבי ברכיים אצל אנשים הסובלים מאוסטאוארטריטיס של הברך. 


אז מה עלי להבין לפני שאני מתחיל לרוץ: 

  1. גורמי הסיכון להתפתחות ארטיריטיס של הברכיים הם: פציעת ברך קודמת, ניתוח ברך קודם, משקל יתר, גיל מבוגר ומקצוע הכרוך בהרמה וסחיבת משקלים כבדים.

  2. אם גורמי הסיכון האלו רלוונטים לגביך או במידה וכבר אובחנת כסובל מארטריטיס של הברכיים, מומלץ להתייעץ בפיזיותרפיסט לפני שתתחיל באימוני ריצה.

  3. למרות שריצה חובבנית יכולה להגן על הברכייים מהתפתחות ארטריטיס עדיין לא ידוע מבחינה מחקרית מה הם המינונים המומלצים מבחינת- קצב, מרחק, תדירות וכולי כדי שהאפקט ההגנה יתרחש.

  4. לפני שאתם מתחילים לרוץ או חוזרים לרוץ כדי לזכור שנפח הריצה המותאם שכול רץ יכול לעמוד בו בבטחה מבלי להגדיל את הסיכוי לפציעה או לפגיעה בבברכיים הוא אינדבידואלי מאוד, ותלוי בגורמים כמו רמת הכושר הגופני הכללי של הרץ, הניסיון בריצה והיסטוריית הפציעות.

והכי חשוב לזכור: 

העלת עומס הדרגתית, תירגול של חיזוק בעצימות גבוהה, זמן התאוששות נאות הכולל שינה של 7-9 שעות והתייעצות באיש מקצוע לצורך שיפור טכניקת הריצה הם הגורמים החשובים ביותר כדאי למנוע פציעות ריצה.


המאמר הבא והאחרון בנושא מיתוסים על ריצה ושיפורסם בעוד שבועיים יעסוק במיתוס "ריצה יחפים ( עם נעליים מינימלסטיות) על החלק הקידמי של כף הרגל היא ריצה יותר טבעית ומונעת פציעות "

אז יש למה לחכות ובנתיים העלו את העומס בהדרגה, תתחילו להתחזק, הקפידו על שינה טובה ונעליים נוחות וצאו לרוץ ,

שלכם

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page